De onderzoeksvraag
Naar aanleiding van de analyse is de volgende onderzoeksvraag tot stand gekomen: 'Welke aanpassing in de begrijpend lezen methode Leeslink is er nodig om de leesmotivatie van de leerlingen van groep 5 op basisschool Klaverweide te vergroten?'
Dit praktijkonderzoek heeft twee doelen. Het eerste doel is om de leerprestaties op het gebied van begrijpend lezen te verbeteren van groep 5 van basisschool Klaverweide. Door de methode Leeslink aan te passen, gericht op de sleutel: ‘’leesmotivatie’’ van effectief begrijpend lezen. Het tweede doel is dat de leesmotivatie van de leerlingen uit groep 5 van Basisschool Klaverweide vergroot wordt.
Tijdens het proces is de onderzoeksvraag meerdere keren aangepast en verfijnd, zodat deze voldoet aan de SMART-methodiek. Dit wil zeggen dat het doel specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch en tijdsgebonden is (Expert Academy, 2019).

Maak jouw eigen website met JouwWeb